Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Sreten Ugričić kao demistifikator srpstva

Komentari (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 23 maj 2010 14:03
gorštak
Šta očekivati od direktora Narodne biblioteke Srbije ( zašto ne: Srpske narodne biblioteke ), koji je prilikom posete neke nemačke delegacije uklonio iz hola ormane sa poluizgorelim knjigama koje su preživele nemačko bombardovanje 1941. godine ( kada je Narodna biblioteka Srbije takođe bombardovana, ostavši bez ogromnog dela svog fonda ). Hteo je Ugričić i tada svoje obožavane goste da poštedi pritiska savesti za ono što su činili njihovi očevi i dedovi na ovom prostoru, kao što to na još sramotniji i ljigaviji način čini i ovim romanom.
Umesto kao ubicu diktatora, prikažeš Principa kao ''ubicu trudnice'', prećutavši austrougarsku okupaciju i njena neizbrojiva zlodela, prećutavši čitavu društevno-istorijsku pozadinu atentata, sve to dobro izmućkaš sa moralno-podobnim ( ''politički korektnim'' ) okoštalim frazama o ''srpskom varvarstvu i mitomaniji'' i dobijaš pisca po meri savremene NIN-ove nagrade ( koja se u uslovima nove okupacije pretvorila u autentičan pandan nekadašnjim ''sedmojulskim'' ili ''oktobarskim'' ).
Ko zna, možda Ugričića ne mimoiđe ni Nobelova nagrada, posle Martija Ahtisarija nema tog lokalnog glasnogovornika Imperije koji joj se s pravom ne bi mogao nadati. Nekada je valjalo napisati ''Na Drini ćupriju'', ''Plodove zemlje'' ili ''Starca i more'' da bi se konkurisalo za ovo priznanje. Danas se to može i sa trećerazrednim romanima-pamfletima. Nije Ugričić naivan, zna on gde šta prolazi i koliko može da se naplati. Ko da se bavi temama od suštinskog značaja s kojima mogu da se iznerviraju gazde, ko da razobličava njihovu neokolonijalnu kulturno-političku strategiju i na sebe navuče gnev moćnika. Raspališ lepo po svom izmrcvarenom, pregaženom i dokusurenom narodu i čekaš da te zaspu honorarima, pohvalama i nagradama.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 23 maj 2010 15:16
b.s.
Nisam čitala knjigu, ali pretpostavljam da je potrebno biti ''podoban'' da bi se uspelo, u svakom, pa i u knjievnom smislu. Zato što živimo u neslobodno vreme kada nam NVO preko medija serviraju politiku ''totalitarizma'' kao opravdanu, poželjnu, možda kao jedino moguću. A i Vladin sektor radi isto.
Imenovani pisac se uplašio da bude Srbin.
Nije lako biti žigosan. Ali biti žigosani Srbin i voleti svoj narod, svoju istoriju, svoje pismo, svoje Svetitelje, roditelje, ne izdati Hrista, vaspitavati decu u hrišćanskom duhu, to je ono što nas čuva od potpune propasti.
Ovakvi pisci odlaze u istoriju bez imena.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 23 maj 2010 15:20
Mirko Grbić. Banjaluka
A ja se čudio što su Srbi jedini narod na svijetu čija nacionalna biblioteka , sa Sretenom kao direktorom. ne radi godinama.I on će nekom, negdje i nekad moći reći...Zadatak je izvršen Biblioteka nije radila !Sve čestitke Drugoj Srbiji, ma koliko ja bio ogorčen i tužan !
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 23 maj 2010 15:43
Baja Patak
Sreten Ugričić, bez obzira na njegove pseudoliterarane ambicije, je politički torpedo čiji je zadatak da dovrši ono nemačko bombardovanje iz 1941.g. Držati NB godinama zatvorenu je nečuveno (kao, uostalom, i Narodni Muzej). Međutim, nije on jedini štetočina – šta reći na činjenicu da je direktor NB bio i onaj Milutinović (mislim da se tako zvao taj tip, koji je posle postao i predsednik Srbije?).I ko zna koliko štetočina pre njih dvojice (mislim na komunističke i postkomunističke “kadrove“)... Ja sam, preko poznanika, imao prilike pre nekoliko godina da budem i u podrumu, u magacinu NB, tragajući za nekim knjigama koje “nisu bile na mestu“ kada sam ih preko kataloga redovnim putem tražio. Tada sam se zaprepastio činjenicom da je tamo , u zaprašenim policama ležala masa neobrađenih knjiga i periodike - između ostalog i iz dvorskih biblioteka Obrenovića i Karađorevića?! Tokom decenija i decenija nije se našao niko da ih makar popiše! Isto tako, video sam da one knjige koje sam tražio – a “nisu bile na mestu“, zaista više nisu bile na mestu. Izgleda da ih je pojela neka mnogo gladna cica maca? To se odnosi i na neke fondove iz njihovog arhiva - aljkavo opisane i obrađene, koji su se tokom godina kada sam ih pregledao stalno nekako “topili“. Nemojte se ničemu čuditi: razni ugričići samo predano rade svoj posao. Zašto ih neko ne zaustavi? A njihova ideologija, koju neumorno propagiraju? Može im se – dok ih jedni finansiraju, a drugi trpe.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 23 maj 2010 16:19
Odbrana i poslednji dani
Iz delova knjige koji su navedeni u tekstu može se zaključiti da ta knjiga ne zaslužuje nikakvu kritiku. Očajno da očajnije ne može biti.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 23 maj 2010 16:47
Citalac
Sreten Ugricic

„Srbi vole da su na tablicama kvaliteta života u društvu s Afrikancima, a da pobeđuju Nemce kad god stignu, o tome da i ne govorimo."

Fascinantno je, do najsitnijih detalja, predvidljivo rasisticko stereotipizovanje svih drugosrbijaskih glasnih zica, cim malo zagrebete taj thin veneer "gradjanstva" (odnosno onoga sto oni pod tim podrazumevaju) i naidjete na prasumu (hvala Teofilu Stivensonu na formulaciji) malogradjanskog burgerskog fasizma kao motiva i intelektualnog okvira svakog od njih. Eto i Ugricic, kad zeli da uvredi Srbe, uporedi ih sa (fuj, fuj, groznim) Afrikancima - primalnim patoloskim "Drugim" u vrednosnoj strukturi svakog belackog rasiste - i to Afrikancima koji (gle bezobrazluka) zele da pobedjuju nikog drugog nego nemacke ubermensove. Bad news, Ugricicu, tukli smo ih u oba svetska rata. Pa pisi pismo izvinjenja nekom stiftungu, mozda padne i donacija.

Jezivo, ovaj covek bi u normalnom svetu zbog ovako sokantnih rasistickih izliva bio ozbiljno prozivan i morao DEBELO da se objasnjava pred javnoscu, a ovde je DRZAVNI cinovnik na odgovornom mestu. Nacionalnu kulturu nam vode relativizatori Jasenovca (setite se Dimitrijevicevog spada prosle godine) i likovi kojima je pojam "Afrikanac" sinonim za uvredljivost (i koji na gostovanja Narodne biblioteke ciji je direktor,nosi i svoje knjizice i predstavlja ih po svetu kao "vrh savremnene srpske literature", sto bi bilo ruzno i neskromno sve da je direktor Narodne biblioteke Andric, a ne covek ovako skromnog i neznatnog talenta, ali velike i nesputane mrznje).

Zivimo li u Srbiji 2010, ili u Hevatskoj ili Nemackoj 1941? To je pravo pitanje.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 23 maj 2010 18:05
neobavesten
Secam se S. Ugricica dok je bio asistent u Pristini i radio s Albancima u Sorosovoj sluzbi ili kako se vec zvalo za Kosovo. To je bilo oko devedesete. Zaprepastio sam se kada sam video da ovaj neuspesni filozof postaje direktor Nrodne biblioteke. I to vec toliko godina. Sa svojim politickim stavovima on bi eventualno mogao biti direktor albanske biblioteke u Pristini. Jos jedna sramota za Srbiju!
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 23 maj 2010 18:18
bezbojni politički poslušnici
Pre više godina, a posle 2000. godine, otišao sam jednim poslom u Narodnu biblioteku Srbije. Na jednim vratima, mislim da je to bila neka kompjuterska soba, video sam natpis na latinici. Nikad posle toga nisam kročio u tu zgradu, niti ću u budućnosti, dok ne postane, kao što neko reče gore, Srpska narodna biblioteka.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 23 maj 2010 18:19
Zvonko
Nadovezaću se na početak komentara "Gorštaka":

Šta očekivati od osobe koja ima vizit kartu NBS-a
na kojoj sa desne strane stoji adresa i telefon NBS-a, a sa leve strane adresa i telefon fonda za otvoreno društvo. Svojim potpisom odobrava projekte, navedenog društva.

Kada je g. Koštunica postao premijer mislio sam da će prva osoba koja će biti smenjena biti g. Ugričić, ali nije. Evoga i danas je upravnik NDS-a, ali to danas, odnosno sada nije čudno. Pa i gđa.Sonja Liht je predsednik upravnog odbora "Politike", a gđa. je bila prvi predsednik navedenog društva. Razmileli su se po strukturama. Ništa nije čudno, zar ne.

Nisam čitao knjigu, niti ću je čitati, treba sačuvati nerve.
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 23 maj 2010 19:07
Miloš
Trebaće mnogo vremena da se popravi šteta naneta od strane raznih Ugričića.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 23 maj 2010 19:30
Đorđe
Knjiga upravnika Narodne biblioteke Srbije, odličan je poklon za predsednika Republike Srbije.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 23 maj 2010 19:32
Antisrpski anti-principi
Ah, to je taj Ugricic! Citao sam, naime, pre neki dan intervju s njim, u "najstarijem listu na Balkanu", cijem savetu (kao i Savetu Srbije za medjunarodnu politiku itd.) predsedava cuvena Soros-Balkanka Sonja Liht! Ako jos niste prepoznali, to je list koji je bio poznat i kao "Slobodanka", da bi ga sad preuzeli zuti milosevici! Eh, taj intervju ima naslov: "Savest je antipatriotska"! To tvrdi nesretni Sreten, pri cemu misli kako je samo u Srbiji "savest antipatriotska", svugde drugo je veoma patriotska! Tj. Sreten misli da je savest - "antisrpska"! Njegova "savest" sigurno je takva, cim se okomio na Gavrila Principa, zbog atentata koji je Ferdinandu namestio becki dvor, da bi se resio omrznutog nadvojvode! Jer, Beograd je upozorio Bec da se sprema atentat, da bi Bec provokativno poslao u Bosnu nesretnog Sretenovog ljubimca Ferdinanda, sve sa zenom (koju je Bec narocito prezirao, jer je bila gradjanka, a ne plementiog porekla, poput naseg Sretena Evropejca!), bas na Vidovdan! "Mlada Bosna" se zvalo udruzenje - da podsetimo Sretena Beckog - a ne "Mlada Srbija"! I neka taj (Ne)sreten procita recimo Misu Glenija, engleskog poznavaoca balkanskih prilika - Gleni uocava da su nasilje na Balkan uvozili zapadnjaci, pa je i pokret "Mlada Bosna" imao uzore u pokretima "Mlada Nemacka", "Mlada Italija", "Mlada Poljska", i ti su pokreti delom bili i mentori ovog mladobosanskog! Ali, briga "velikog pisca" za cinjenice! On je tu da falsfikuje ne samo bosansku i srpsku, nego bogami i austrijsku, nemacku i evropsku istoriju! Jer, njemu je vazan "krajnji rezultat", koji je on, za svaki slucaj, stavio vec na pocetak i svoje knjige i svog intervjua i svih svojih misli: Srbija je kriva za sve (hm, Srbija jeste kriva sto tebe postavlja za direktora biblioteka!), i zato "savest", shvacena na nacin (Ne)sretena mora biti "antisrpska", a "principi", "gavrilski" i srpski - moraju biti "anticivilizacijski"! A sta sa tvojim "evropskim" principima, (Ne)sretene?! Ili su to - anti-princip
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 23 maj 2010 20:26
Nebojša Malić
Pa cela ”drugosrbijanska” priča i zvuči kao nacistički plakati iz 1941 (o ”evropskoj porodici naroda” koja nema alternativu), a tretman Srba kao naroda preuzet je doslovce iz Poglavnikove ideologije.

Ugričićev suštinski argument - da je sloboda nemoguća sa identitetom - je ne pogrešan, već apsolutno pogrešan. Sloboda je jedino i moguća sa identitetom. Čovek bez identiteta je univerzalni rob. Zato se i ne nerviram da li će ovakvi pamfleti da imaju prođu u narodu. (U žutokratskoj vlasti hoće, bez sumnje.) Ropstvo nam nije u karakteru, ma koliko se razni Ugričići vrišteći upinjali da dokažu suprotno.
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 23 maj 2010 20:29
Mirko Grbić, Banjaluka
Prava adresa za pritužbe na ovaj govor mržnje je resorni ministar i naravno Boris Tadić, jer rukovodilac ovakve ustanove snje ne imenuje bez njegovg znanja! Ali cvrc...kao da on haje za to,,,u Stanbolu na Bosforu.
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 23 maj 2010 21:00
Plodovi gneva
Moj, davno pokojni, profesor Radovan Samardžić pisao je i govorio o tome kako je jedna od nacionalnih odlika srpskog naroda da je, u okviru svog nacionalnog korpusa, uvek imao veliku količinu, odnosno visok procenat, nacionalnog otpada. Bošnjaci, Montenegrini, Vojvođaneri, pa, evo, i Drugosrbijanci.

Mnogo knjiga se piše i štampa u svetu. Neke od njih ne treba čitati. Nisu ni pisane da bi se čitale.

Rukopisi ne gore.

Traju do Strašnog suda.
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 23 maj 2010 21:23
jova
Samo navedeni citati dovoljno govore koliko smo u autu.
Da direktor, ej, Nacionalne biblioteke Srbije pise ovako nesto.
Mulj.
A sto ne napisa knjigu, kad ga vec inspirisu atentatori, o atentatorima na kneza Mihajla, ili kralja Aleksandra.
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 23 maj 2010 21:33
Mile
Nadovezaću se na komentar "Zvonka".
.......dok ne kucne čas.
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 23 maj 2010 21:34
Citalac
Zbog cega je cenzurisan deo komentara u kojem iznosim CINJENICU da je metak koji je pogodio trudnu nadvojvotkinju, Gavrilo zapravo namenio protofasistickom zlikovcu i zagovorniku rata protiv Srbije, Pocoreku? Metak je, nazalost, promasio Pocoreka i ubio Sofiju, i Gavrila je njena smrt mucila do kraja zivota i to je opstepoznato.
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 23 maj 2010 21:54
Plodovi gneva
@Administratoru (kao, Decentralizatoru.)
Dobro, necu vise napisati nijedan komentar. Oni mogu nama da rade sta god hoce, mi njima nista.Sav taj sljam ce imati svoju priliku. Mozda bismo i mi trebali da imamo svoju.
Svako zlo za njih, za nas je dobro.
Hasta siempre!
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 24 maj 2010 06:07
Marko
Alal vera na komentarima!
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 24 maj 2010 07:51
Vukadin
E, moraću ovo da pročitam, "malo" da se smejem, u stvari mnogo da se smejem. Smeha, smeha, smeha dajte deci!
I ja ponešto pišem, pa na kraju svakog dela uljudno se zahvalim neprijateljima (baš tako!) na inspiraciji. Evo još jedne potvrde zašto to činim.
Mali savet, ugledajmo se na njihovu taktiku. Svojevremeno su njihove elektronske novine prenele kompletan tekst sa, inače njihovog, veoma poznatog blog portala. Naslov, nemojmo sumnjati "Fašizam na ...". Autor tog teksta nije ni komentarisao ništa. Samo je preneo ceo blog autora optuženog za fašizam i dao (po njemu) duhovite podnaslove. I nema šta da se komentariše, naš i njihov svet su ulje i voda. Tako i sa ovakvim pamfletima, treba samo preneti doslovno zanimljive delove i dati im podnaslove.
Na kraju nije navedeno ko je autor onog uliziv... ovaj pohvale. Deluje mi kao Teofil Pančić kad počne da se šlihta. Znao je on sličnim rečima da hvali Marka Vidojkovića.
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 24 maj 2010 10:02
gluposti
Tekst Vucinica je krajnje nepotreban.
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 24 maj 2010 10:21
Teofilo Stivenson
Druga Srbija zaista uvek može gore. Interesantno je da rasistički komentari dolaze iz iste kancelarije u kojoj se osmislilo sakrivanje rukopisa uništenih u bombardovanju.

Takav odnos prema istorijskoj i kulturnoj baštini, prema arhivu sećanja jednog naroda nije više ni sramotan. On pokazuje totalni nedostatak principa i identiteta, ne samo nacionalnog, odsustvo bilo kakve potrebe da se deluje humano, odsustvo potrebe za sećanjem.

Poznavao sam, davno, neke drugosrbijanske roditelje. Te porodice koje gaje neodređene vrednosti prema svemu osim svojim sunarodnicima, koje moral prikazuju kao promenljivu kategoriju, a sećanje izbacuju kroz prozor prilikom svakog novog tendera za mediokritete, su najgori biološki eksperiment nad srpskim narodom.

Kada odete u Koreju, naći ćete ploče koje obeležavaju hramove koje su Japanci rušili tokom okupacije. Ploče stoje na mestima na kojima ničega nema. Kada odete u Argentinu, videćete da nacija slavi sredovečnog čoveka koji je imao problema sa narkoticima, promiskuitetnim ponašanjem, ali je agresoru dao gol rukom, ponizivši ih i pokazavši da uvek ima načina da se zločincu okrvavi nos.

Jedino u Srbiji podguzne muve uvek dobijaju priliku da budu istaknuti društveno politički radnici. Jedino u Srbiji osoba koja o Principu misli isto što i sarajevski rasisti može da bude direktor zatvorene Narodne biblioteke. Ili, zašto da ne, da sutra pozdravi g. Silajdžića kada dođe da ponižava Srbe. Jedino u Srbiji ’cenjeni književnik’ (postmodernizam uz koji se šljiva peče) može da u svakoj rečenici govori da je Koštunica Iznogud (Is No Good). Jedino u Srbiji teoretičarka drame koja je studentima govorila da je Srbija tu gde jeste jer ’nam je Selenić književnik’ danas ne vidi mnogo gore od Selenića, na katedri do njene bivše, u Plejboju i potbalublju.

Srbija je kulturno tamo gde je bila u brežnjevljevskim šezdesetim i sedamdesetim. Na dnu. Nedostaje samo ispljuvak pun krvi.

Ne zavaravajte se. Knjige će biti zabranjivane.
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 24 maj 2010 11:43
Manojlo
Mene ne brine toliko što taj Ugričić piše i misli o Srbiji i srpstvu kako je opisano u toj njegovoj knjizi - pamfletu, on je samo jedan od mnogih koji su krenuli tim putem, već me brini što taj čovek sedi na mestu upravnika Narodne Biblioteke, a sa ovakvim svojim antisrpskim stavovima sigurno ne može da na odgovoran način vodi jednu od naši najvažnijih kulturnih i nacionalnih ustanova! Nisu slučajno nacisti '41. g. između ostalog, upravo bombardovali Narodnu Biblioteku. Bojim se da se danas na jedan perfidniji način, nastavlja rušilačko delo srpske kulture i istorije. Upravo u Ugričićevoj Narodnoj Biblioteci je ovih dana veliki srpski pesnik i filosof - vladika Petar II Petrović Njegoš, klasifikovan kao crnogorski književnik, dok starostavne srpske knjige i povelje, prema svedočenju pojedinih istoričara, bukvalno trunu i raspadaju se u Arheografskom odelenju Narodne Biblioteke!
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 24 maj 2010 12:06
@@
Pa neka onda neko kaže da ne rade ciljno ,planski i koordinirano. Budimo realni -samo nam Bog može pomoći.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 24 maj 2010 12:21
Citalac
Antisrpski anti-principi

Ah, to je taj Ugricic! Citao sam, naime, pre neki "Mlada Bosna" se zvalo udruzenje - da podsetimo Sretena Beckog - a ne "Mlada Srbija"! I neka taj (Ne)sreten procita recimo Misu Glenija, engleskog poznavaoca balkanskih prilika - Gleni uocava da su nasilje na Balkan uvozili zapadnjaci, pa je i pokret "Mlada Bosna" imao uzore u pokretima "Mlada Nemacka", "Mlada Italija", "Mlada Poljska", i ti su pokreti delom bili i mentori ovog mladobosanskog! Ali, briga "velikog pisca" za cinjenice! On je tu da falsfikuje ne samo bosansku i srpsku

____________-

Ovim komentarom, na zalost, I Vi je falsifikujete, posto je oduzimanje srpskog karaktera Mladoj Bosni prilicno besmisleno. Pokret jeste bio srpski (sa juznoslovensko-integrativnim programom) i anarholevicarski. Od Srpstva mlade Bosne nisu se distancirali cak ni njeni clanovi muslimani (Mehmedbasic i jos vise Golubic, zestoki Srbin i odlikovani junak Prvog. sv rata).

U pravu ste jedino oko toga da Beograd nije imao ni mrvu udela u atentatu, i da je atentat bio samostalan (slazem se, nepromisljen) cin mladobosanskih aktivista. Ali to je bilo vreme atentata, a osim toga, Austrija se vec od 1912 spremala na agresorski rat protiv Srbije (neko je izborajao da je Konrad fon Hecendorf, od 1913 do maja 1914 DVADESET SEST puta slao ZVANICNE predloge dvoru da se krece na Srbiju). Tako da bi rata bilo ovako ili onako: bez Gavrila, Austrija bi nasla drugi povod.
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 24 maj 2010 13:50
Zlatni Bogdan
Molim vas, nemojte tako o budućem ministru kulture.... ;)
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 24 maj 2010 14:33
bojan
SRBIJO,
"Kad će urlik bune iz tebe da grune"
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 24 maj 2010 16:04
thinking maize
Molim poštovano čitateljstvo NSPM-a da pažljivo iščita "Narcizam" velikog Jovana Raškovića! A tamo, po mojoj
slobodnoj interpretaciji, stoji: "ŠTO JE ČOVEK MANjI,
TO NOSEM VIŠE PARA NEBO I VIŠE RUŽI DRUGE LjUDE! A RUŽI IH NE TOLIKO ŠTO SU TI LjUDI VELIKI, VEĆ ŠTO SU ŽIVI DOKAZ NjEGOVE MALENOSTI!" Pametnom i ovo dovoljno!
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 24 maj 2010 19:32
Mari
Nisam pročitala tekst, jer mi je posle napisa "POD KATANCEM PET MILIONA KNjIGA", Jove Bajića, u "Pečatu", 2. oktobra 2009, sve jasno u vezi sa štetočinstvom Sretena Ugričića (zanimljivo prezime, zar ne?).

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:DLnx1hYkfaoJ:www.srpskilist.net/vesti/pod-katancem-pet-miliona-knjiga
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 24 maj 2010 19:45
Petar V.
Strašno!
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 24 maj 2010 21:06
Antisrpski anti-principi @ Citalac
Mojoj uzgrednoj napomeni da se pokret kojem je pripadao Gavrilo Princip zvao "Mlada Bosna", a ne "Mlada Srbija" - pa je utoliko Ugricic "zabasao" i u falsifikovanje istorije - Vi dajete krivo tumacenje! Citiram: "Ovim komentarom, na zalost, I Vi je falsifikujete, posto je oduzimanje srpskog karaktera Mladoj Bosni prilicno besmisleno. Pokret jeste bio srpski (sa juznoslovensko-integrativnim programom)." Eto, zar niste i sami rekli isto - da je pokret bio vise jugoslovenski nego srpski! Da ste ziveli u Bosni pre ovih ratova, da ste tu isli u skolu, znali biste da Gavrilo Princip nije bio sporan nikome, ni Muslimanima, koji su nakon poslednjeg rata Principov most preimenovali u Latinsku cupriju. Zaboravljate (ili ne znate) i da je jedan Petar Kocic u bosanskom saboru vatreno zastupao interese Bosne - koju je smatrao i srpskom zemljom! Da ponovim: Princip je postao ikona za mnoge, ne samo za Srbe - a upravo je tadasnja zvanicna Srbija imala najmanje simpatija za njega!
Preporuke:
0
0
33 utorak, 25 maj 2010 01:57
Citalac
@ Antisrpski anti-principi

Sad se razumemo. Priznajem, Vas prethodni komentar nisam razumeo najbolje, jer nije bio precizno formulisan i dozvoljavao je razlicita 'ucitavanja'. Ovaj jeste.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 25 maj 2010 05:48
DŽeronimo
A niko da nam kaže ko tog antisrpskog .... drži na tom mestu!
Preporuke:
0
0
35 utorak, 25 maj 2010 07:38
Vukadin
Ja se izvinjavam, ali u tekstu ne piše da je reč o čoveku koji je na čelu NBS. Tek iz komentara sam video. Ja sam znao da je direktor, ili šta već, Narodne biblioteke zabrazdio, ali ne pamtim imena. I nisam znao da je OVOLIKO zabrazdio!
Nadajmo se samo da sledeća vlast (čitaj: Toma) neće ponoviti Koštuničinu grešku i da se neće femkati da takve makne, makar da bi došao neko njihov. A taj neko ne može biti toliki antisrbin (a što bih se uzdržavao da to napišem?!) sve i da se trudi. Pomozimo im ukazivanjem na učinak čoveka na funkciji. Pa i na njegove "uzgredne" stavove koji ne treba da budu u prvom planu. Zapravo, to je sve slika današnje vlasti. Treba da "javnost" što će reći i ovaj sajt bruje o tome. Kako da iskoristimo njihovu glupost protiv njih samih, tako i da se takve gluposti ne bi ponavljale drugima...
Preporuke:
0
0
36 utorak, 25 maj 2010 11:03
Vesanka
"Sve te manje ima
Kad te neđe nema
Kad te nema niđe
Nema te nimalo"
(Matija Bećković,"Ajmo neđe")
@ DŽeronimo
Donosioce antisrpstva brižno negujemo pa se oni uvek rado vraćaju.
Preporuke:
0
0
37 utorak, 25 maj 2010 13:46
Prvosrbijanka
Srpske kulturne institucije su podjarmljene kako nisu bile ni u vreme komunizma. (SANU jos radi na kapitalnom projektu srpsko-hrvatskog recnika, ali ne iz puke inercije, vec neko ocito izvrsava svoj zadatak.)
Ono sto je Sretenu Ugricicu ocito nepoznato je da ga oni kojima se svojim opusom ulizuje (bilo kao volonter, bilo kao placenik), sasvim sigurno, duboko preziru.
Preporuke:
0
0
38 utorak, 25 maj 2010 16:23
Drago Sten
Opet govorljiv broj komentara kao znak, kao stav.I ovaj potpisnik im se svima pridružuje.
Samo ovaj Gagričić nije sam.
Na našu literaturu stuštilo se strašilo od raznih usamljenika, otuđenih, sterilnih, u neke duhovne magle uvijenih, na neka opša mesta nategnutih, iz raznih strana sveta pohvatanih nazovi junaka romana koji već godinama , kad god mogu , dobijaju ugledne nagrade.Ako ne dobiju najveće ima da im se nađe neka sporedna.Dva romana sa junacima iz Carigrada, u kojima se srpsko uvo ni na koji način ne vidi., morala su ove godine da nađu mesto da budu nagradama ovenčana.Na stranu književna mafija koja vlada ovim nebom i nije oglašena a morala bi da bude ozloglašena i gde se nagrade plaćaju društvenim parama, ovi imaju drugi nalog da unište mit koji nas je održao pod Turcima.Kad nama to uzmu lako će nas, veruju, posle skršiti. Možete o Ćosiću da mislite što god hoćete ali ovako bezobrazno prećutati njegovu Puškinovu nagradu u Moskivi,put čoveka koji puni osamdeset devetu da je primi i da nigde neme , sem šture vesti, odjeka na elektronskim medijima - to nas uverava da Gagričić nije sam.To je nastojanje da nas skrše.
Preporuke:
0
0
39 sreda, 26 maj 2010 08:49
Lucius Vorenus
Samo jedan primer dokle je Ugričić spreman da ide - Sofija Hotek nije bila u blagoslovenom stanju kada je ubijena (da bi ste to saznali ne morate tragati po nekim učenim knjigama, dovoljno je otići na njoj posvećenu stranicu Vikipedije), a Gavrilo Princip je na saslušanju izjavio svoje žaljenje zbog njene pogibije. Naravno da su to činjenice koje će Soroševi kondotjeri "prevideti", njima je važno da ocrne Srbe i prikažu ih kao varvare koji, jel'te, ubijaju srednjeeuropske trudnice iz čistog hobija.
Preporuke:
0
0
40 sreda, 26 maj 2010 10:50
@Drago Sten
O Ćosićevoj nagradi piše u poslednjem "Pečatu". Tekst je poveći.
Preporuke:
0
0
41 petak, 28 maj 2010 18:29
Istinić Ljubivoje
Svako ko zna ko je autor te srbomrzačke knjige ne čudi se njenom sadržaju. Ugričića je jedva moguće nazvati piscem, tj, ako se pod tim podrazumeva i kvalitet a ne tek objavljivanje svakojakih škrabotina.
Ali, zamislimo se nad svrhom njegovog pisanja i zapitajmo se ko mu daje zadatke? A upravo na ovo pitanje potrebno je otvoreno odgovoriti. Njegov pravi mentor je Filip David, on je guru i Ugričićev, i Vidojkovićev, i Srbljanovićke, i mnogih drugih srbomrzačkih pisaca.
A sad se zapitajmo šta su motivi tog "gurua" da promoviše ovako loše,netalentovane pisce ispod svakog književnog i vanknjiževnog kriterijuma?
Neka ovo ostane tema za raѕmišljanje, a ja se nadam da će NSPM imati moralne odgovornosti da objavi ovaj komentar.
Preporuke:
0
0
42 subota, 29 maj 2010 18:21
artritis
i nemacki fasisti su u narodnoj biblioteci imali spijune koji su godinama unazad tu,placenici, radili,dojavljivali,locirali,lokatori!rezulat znamo,eno,one sramne rupe/spomenika srpskoj,evropskoj,kulturi,kulturi ljudskosti,kulturi i politici memoricida;i,posto,treba izbrisati kulturnu povest jedne zajednice,onda su se tu,i ovoga puta,nasli novi spijuni,agenti,lokatori...jos 90-tih su spremali udar na institucije kulture svih gradjana srbije,i uspeli su,urusili ih,zatvorili,vrsljaju po hodnicima i suskajupo coskovima domunjdjavajuci se medjusobno ,smisljajuci i sprovodeci nove kafkijanske zamkove,nove procese i kaznjenicke kolonije,novi memoricid,i zato znamo da je zlocin u toku a znamo i da nikoga nema da se zlocin zaustavi...a to znaju i oni jer su im,to i sami vide,odresene ruke,upravo njih je u institucije kulture i u medije postavila petooktobarska vlast,oni su nosioci legija casti,miljenici krvozedne evrope koja preko njih pere svoju krv i savest.citava kulturna i medijska i politicka javnost je potkupljena,carsijski samozadovoljna i zato,...najbolje bi bilo da se svi kojima se to ne svidja iselimo,pa neka se bavimo i pravljenjem lutaka u nekom memljivom londonskom podrumu,bar cemo biti slobodni od ljudskog,suvise ljudskog----zla.
Preporuke:
0
0
43 subota, 29 maj 2010 18:46
politika brige
neko je pitao ko ga drzi ...drzi ga familija dimitrijevic a to znaci sonja liht,a to znaci soros a to znaci petooktobarska vlast a to znaci nvo sektor,i ...prestanite vise da ovaj fenomen nazivate'druga srbija'jer se time ova klika indeksira kao avangardna,predvodnicka,napredna,moderna,a ona je u stvari,palanacka,carsijska,snobovska,skorijevicevska,diletantska,nekreativna,prepisivacka,falocentricna,mitomanska.problem je u tome sto,izgleda,srbija nema ista bolje za ponuditi u kulturnom smislu,jer je autenticna druga srbija prognana i komunicira sa svetskom kulturom bez posredstva pa prema tome i bez kontrole i sikaniranja ove familije ovde koja,kao zla maceha sedi pred ogledalom i samozadovoljno bleji'ogledalce,ogledalce,reci mi ko je najlepsi na svetu'...
Preporuke:
0
0
44 subota, 05 jun 2010 20:04
tu realnost
ko je zaposlio u ustanove kulture ovaj sorosovski kadar?to je bio vojislav kostunica..sta reci,onda,o svesti i spoznaji srpske inteligencije,i takozvane elite,da onaj ko dobije kulturni rat-taj i pobedjuje na svim drugim poljima.kulturni rat je jos kostunica propustio da vodi i dobije.i zato se od 5.oktobra pa naovamo jedno po jedno zatvaraju institucije od opstedrustvenog znacaja cime se ukida znanje o kulturi za generacije koje dolaze a satire se secanje onih koji su znanje imali:zatvara se narodna biblioteka,muzej savremene umetnosti,narodni muzej.da li vam jos treba neki dokaza da u srbiji nema nikoga ko je svestan sta kultura i znanje da je covek bice kulture-znaci?petooktobarci uz pomoc svih medija i celokupne kulturne javnosti su odgovorni za unistavanje kulture jedne zajednice i time su pocinili zlocin prema narodu...najbolje je da se ,zbog ovako primitivne elite,svi,koji imaju bilo kakve veze sa stvaralastvom...da se isele iz zemlje,jer nema kome da se obrate,ne postoji ni ime ni grupa u koje se moze imati poverenje.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner